Навчальна дисципліна «Техніко-економічний аналіз заходів у сфері професійної діяльності» є професійною (обов’язковою) компонентою освітньо-професійної програми «Охорони праці» спеціальності 263 «Цивільна безпека» у галузі знань  26 «Цивільна безпека».

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Техніко-економічний аналіз заходів у сфері професійної діяльності» дають змогу здобувачеві вищої освіти з’ясувати економічні відносини, специфіку дії економічних законів та закономірностей у сфері цивільної безпеки та у сфері охорони праці.

             Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Прикладні інформаційні технології та кібербезпека» спрямовані на формування у здобувачів вищої освіти необхідного в їх подальшій професійній діяльності рівня знань та умінь з питань використання інформаційних технологій для розв’язання складних завдань у сфері охорони праці, критерії оцінки їх захищеності і методи забезпечення їх інформаційної безпеки.

         Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Моніторинг надзвичайних ситуацій та теорія ризиків» спрямовані на основні положеннями нормативно-правової бази моніторингу надзвичайних ситуацій, методи прийняття управлінських рішень та оцінки як локальних так й інтегральних ризиків виникнення небезпечних подій.
        Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння методами прогнозування надзвичайних ситуацій, реконструкції полів забруднення, детермінованими методами прийняття рішень, методами прийняття рішень в умовах невизначеності, методами оцінки ризиків виникнення небезпечних подій.
        Відмінною особливістю даного курсу є те, що здобувачі здатні на підставі одержаної інформації здійснити прогнозування розвитку небезпечних явищ та процесів, приймати оптимальні управлінські рішення та оцінювати їх наслідки.

Вивчення навчальної дисципліни «Організація досліджень у сфері професійної діяльності» (далі – ОДПД) передбачає розкриття таких проблемних питань сьогодення, як:

 -різнобічні підходи до тлумачення термінів «дослідження» та «організація»;

 -ув’язання предмету навчальної дисципліни з видами пізнавальних завдань;

 -сутність та співвідношення категорій «дослідження» та «наукове дослідження», а також споріднених категорій «пізнання» та «наукове пізнання»;

 -проблематика достовірності результатів дослідження, формування у здобувачів вищої освіти власного відношення до істинності та об’єктивності отриманих ними знань;

 -визначення принципових засад проведення здобувачами вищої освіти власних досліджень;

-тлумачення методології як складної категорії наукового пізнання, аналіз питання щодо застосування методологічних принципів у власній пошуковій роботі;

 -особливості застосування понять і категорій у дослідній діяльності;

 -неоднозначність підходів до градуювання наукових методів, виокремлення методів, які доцільно застосовувати у власній пошуковій роботі;

-співвідношення науково-технічного прогресу та науково-технічної революції, а також обґрунтування положення щодо застосування новітніх досягнень НТР у процесі проведення власного дослідження;

 -групування соціальних аспектів науково-технічної революції, віднаходження тих аспектів, які прямо стосуються соціально-трудових відносин та охорони праці;

 -можливість та особливості застосування інноваційного ресурсу у проведенні пошукової роботи;

 -градуювання цілей сталого розвитку та можливість їхнього застосування у процесі проведення власного дослідження;

 -сучасні підходи до формування та розвитку науково-технічного знання, а також обґрунтування положення щодо застосування такого знання у процесі проведення власного дослідження;

 -градуювання експериментів та можливість застосування експериментальних досліджень у власній пошуковій роботі;

 -можливість та особливість застосування отриманих знань у процесі підготовки кваліфікаційної роботи.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Теорія прийняття управлінських рішень» необхідні для прийняття здобувачами оптимальних управлінських рішень в їх подальшій професійній діяльності. Знання основних категорій науки управління, різних підходів, що набуті в практиці управління натепер, дають змогу скористатися ними та більш свідомо приймати рішення в вирішенні завдань цивільного захисту в конкретній ситуації. Застосовують для практичної діяльності керівників усіх рівнів управління у виконанні завдань органами та підрозділами системи цивільного захисту.

  Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння принципами, методами, функціями , в цілому, технологією управління на кожному етапі прийняття рішень та етапах життєвого циклу організацій (органів та підрозділів системи цивільного захисту).

  Мета викладання дисципліни: формування у майбутніх фахівців з базовою вищою освітою необхідного в їхній подальшій професійній діяльності рівня знань та умінь з питань організації та управління підрозділами або окремими підлеглими виконавцями, спрямованого на виконання покладених на них завдань, уміння правильно планувати, організовувати, мотивувати та контролювати хід виконання завдань, дотримуватись принципів та правильно застосовувати методи до своїх підлеглих, засвоєння основних принципів організації управлінської діяльності.

Метою викладання навчальної дисципліни «Реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків» є підготувати фахівців здатних організовувати й керувати діями угруповання сил і засобів цивільного захисту щодо реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, формування у майбутніх фахівців знань та вмінь з питань оперативно-тактичної діяльності Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту. Основними завданнями вивчення дисципліни «Реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків» є навчити майбутніх фахівців формам і методам управлінської діяльності щодо забезпечення, в межах своєї компетенції, реалізації заходів з реагування на надзвичайні ситуації та ліквідування їх наслідків.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Охорона праці у сфері професійної діяльності» сприяють розвитку професійного мислення здобувачів вищої освіти, надають можливість майбутньому фахівцю ознайомитись з нормативно-правовими документами в галузі охорони праці, що дозволить враховувати необхідність забезпечення безпечних умов праці та заходи захисту працівників ДСНС в умовах надзвичайних ситуацій.

Викладення дисципліни «Охорона праці у сфері професійної діяльності» полягає у наданні здобувачам вищої освіти усвідомлення відповідальності за особисту та колективну безпеку та здатностей для її оцінки і забезпечення на робочих місцях і у підрозділах під час майбутньої професійної діяльності на первинній посаді, а також формування та набуття компетентностей, знань, умінь та навичок, необхідних для здійснення їх професійної діяльності з урахуванням ризику виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій (аварій, пожеж тощо), які можуть привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарської діяльності.

Відмінною особливістю курсу є надання розуміння проблем безпеки діяльності людини у різних сферах та шляхів їх вирішення, що забезпечує надійну основу для швидкої адаптації на першому робочому місті при працевлаштуванні.

         Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Теорія систем та системного аналізу» сприяють застосовуванню на практиці основних положень теорії систем та системного аналізу, розвиненню системного мислення та усвідомлення про необхідність застосування системного підходу до завдань управління та прийняття рішень, до дослідження складних явищ і процесів у соціально-економічних системах з метою зниження антропогенного впливу на природне середовище й забезпечення безпеки особистості та суспільства, розробці оптимальних рішень щодо підвищення рівня безпеки об'єкта.

        Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння системним мисленням, методами системного аналізу, методами моделювання систем методами з метою використання цих процедур здобувачами вищої освіти для вирішення завдань, які виникають перед ними в процесі формування та прийняття управлінських рішень в сфері цивільної безпеки.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Стандартизація, метрологія та сертифікація у сфері професійної діяльності» передбачають засвоєння основ стандартизації метрології та сертифікації; вивчення порядку організації стандартизації в органах та підрозділах ДСНС України; основи теорії, принципи дії та будову засобів вимірювань, їх метрологічні та експлуатаційні характеристики; оволодіння методами розрахунку похибок результатів вимірювань при проведенні метрологічної атестації або повірки засобів вимірювальної техніки; вивчити структуру та функції метрологічної служби органів та підрозділів ДСНС України; порядок  метрологічного забезпечення діяльності ДСНС України; контроль якості виготовлення та відновлення деталей та вузлів машин та обладнання, поняття сертифікації, порядок проведення сертифікації продукції згідно чинного законодавства.

Висококваліфікований спеціаліст системи ДСНС України повинен самостійно і творчо вирішувати розрахунково-конструкторські та наукові задачі практики по забезпеченню безпеки населення та територій.

 «Техногенна безпека об’єктів» передбачае забезпечення та організацію техногенної безпеки об’єктів і технологій, управління ризиком техногенних аварій, оптимізації методів і засобів забезпечення безпеки людини від впливу різних чинників техногенних аварій, раціонального рішення питань щодо безпечного розміщення й застосування засобів забезпечення безпеки, порятунку й захисту людини від техногенних і антропогенних впливів, аналізу й оцінки потенційної небезпеки об'єктів господарювання для людини й навколишнього середовища, здійснення контролю за дотриманням на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності чинного законодавства, правил, стандартів, норм, положень, інструкцій з питань техногенної безпеки, організації та проведення паспортизації потенційно-небезпечних об’єктів, ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки, розробки планів локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій.