Необхідність вивчення навчальної дисципліни продиктована необхідністю оволодіння здобувачами вищої освіти системою знань про механізми впливу соціо-професійних факторів на здоров’я людини. У результаті вивчення навчальної дисципліни «Професійна безпека і здоров’я» здобувач вищої освіти  отримує знання про обумовленість здоров’я людини факторами навколишнього середовища, про методи запобігання руйнівному впливу негативних соціо-професійних факторів на здоров’я людини. Вивчення дисципліни допоможе визначати виробниче навантаження на організм людини; розробляти методи зниження тиску негативних факторів, визначати комплекс оздоровчих заходів за певних соціальних, виробничих та природних умов

Метою викладання навчальної дисципліни «Ґендерні основи безпеки та трудової діяльності» є формування у здобувачів вищої освіти системних уявлень про основні питання ґендеру в безпеці та аспекти його вивчення в трудовій діяльності, забезпечення здобувачів вищої освіти комплексом знань, умінь та навичок, необхідних для застосування в професійній діяльності у сфері охорони та безпеки праці.

Дисципліна «Організаційна психологія та основи організації праці» передбачає оволодіння системою знань і компетенцій для здійснення практичної і дослідницької діяльності щодо вирішення організаційно-психологічних проблем і завдань з персоналом, групами, організаціями різних форм власності, особовим складом підрозділів які здійснюють діяльність в екстремальних умовах, узагальнення, критичне осмислення та аналіз концептуальних моделей, наукових доробок вітчизняних та зарубіжних вчених, формування системного наукового світогляду, поглибленого вивчення та застосування фундаментальних постулатів та теорій організаційної психології в організації праці персоналу, визначення та розв’язаня проблем пов’язаних з розвитком та здійсненням професійної діяльності персоналу, організацій, на основі логічних аргументів, засадах загальнонаукової методології.

Вивчення методологічних та теоретичних проблем психології є важливою умовою підготовки високопрофесійного фахівця-психолога. Знання основних засад психологічної науки, уміння аналізувати сучасні теоретичні проблеми психології – ознака високої професійної майстерності психолога, свідчення високого рівня його фахової підготовки.

Дисципліна «Теоретико-методологічні проблеми психології» має розкрити майбутнім фахівцям з психології зміст сучасних теоретичних та методологічних проблем психології, підготувати їх до проведення власних наукових досліджень з визначенням їх ролі та значення для розвитку психологічної науки. Знання, отримані під час вивчення цієї навчальної дисципліни сприяють розвитку професійного мислення у здобувачів вищої освіти.

Ознайомлення здобувачів вищої освіти з актуальними методологічними, теоретичними та прикладними проблемами психологічної науки буде сприяти підготовці студентів до усвідомленого вибору проблеми дослідження з метою написання кваліфікаційної роботи.


Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія впливу та захисту» є отримання курсантами та курсантками, студентами та студентками поглиблених знань, умінь і навиків в області психологічних закономірностей впливу, поглибленого розуміння механізмів взаємовпливів у взаємодії з іншими людьми, а також засобах протистояння впливам, формування початкових навичок і умінь для практичної роботи у галузі психології. Уміння розпізнавати вплив є необхідним для діяльності психолога-практика, як у індивідуальній діяльності, так і в груповій взаємодії. 

 Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологія впливу та захисту» є:

§  озброїти курсантів та студентів знаннями, які дадуть їм можливість  використовувати різноманітні методи психологічного впливу та захисту  в різноманітних ситуаціях;

§  допомогти їм у вирішенні проблеми професійного самовизначення;

  • розширити та поглибити теоретичні знання курсантів та студентів стосовно  технік та прийомів  здійснення впливу;
  • сформувати у курсантів та студентів навички та уміння  протистояння психологічному впливу, тобто сформувати навички психологічного захисту в залежності від вимог конкретної ситуації;

§  сприяти розвитку у курсантів та студентів уміння застосовувати психологічні знання при організації власної поведінки.


Вивчення курсу «Психологія сім’ї» передбачає розширення та поглиблення загальної теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти, формування професійних компетенцій у галузі психології сім’ї та сімейних відносин. Дана дисципліна орієнтує на науково-методичний, соціально-педагогічний, навчально-виховний та розвивальний види професійної діяльності. Вона забезпечує майбутнього психолога комплексом теоретичних знань та практичних технологій і методів аналізу та розкриває закономірності сімейних відносин, причин їх дестабілізації та методи психологічної допомоги членам родини.

         Дисципліна розкриває та наповнює конкретним змістом модель діяльності фахівця у процесі практичної роботи з точки зору комплексного, системного підходу, підвищує загальну психологічну та професійну культуру, поширює професійний та творчий потенціал на підставі усвідомлення та осмислення власних особистісних сенсів та життєвих орієнтацій.


Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Методика викладання у вищій школі» спрямовані на формування навичок педагогічної діяльності, сприяють розвитку професійного мислення в здобувачів вищої освіти. Отримані знання допомагають розвити практичні вміння, що забезпечує творчість та ініціативу в педагогічній діяльності.

Відмінною особливістю даного курсу є те, що всі розглянуті теоретичні питання супроводжуються практичним оволодінням знань, тобто формування  комплексу знань, умінь, навичок, необхідних для  розробки та проведення всіх видів занять у вищому навчальному закладі на основі застосування методів, засобів навчання і контролю та новітніх педагогічних технологій навчання у навчальному процесі в вищий школі.

Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння знаннями організації навчально-виховного процесу у вищій школі (інноваційні форми проведення лекційних форм у вищій школі), організаційно-правові форми активізації діяльності учасників навчального процесу, а також виконуються конкретні завдання з відповідних тем навчальної дисципліни.