Дисципліна спрямована на здобуття у здобувачів глибоких теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для забезпечення безпеки та ефективності піротехнічних робіт, що включають пошук, знешкодження та утилізацію вибухонебезпечних предметів (ВНП).

Програма дисципліни охоплює вивчення сучасних технічних засобів, таких як роботизовані системи, механізовані комплекси, засоби індивідуального захисту, спеціалізоване обладнання для виявлення ВНП, а також автоматизовані системи управління та моніторингу. Здобувачі ознайомлюються з принципами роботи, технічними характеристиками та правилами експлуатації цих засобів, а також з методами їхнього ефективного застосування під час виконання піротехнічних завдань у звичайних та надзвичайних умовах.

Особливу увагу приділено практичним аспектам використання технічних засобів, включаючи навчання з управління дистанційними роботами, використання засобів захисту та спеціалізованих транспортних засобів, а також розробку тактичних схем і алгоритмів дій у разі виявлення ВНП. Практичні заняття спрямовані на закріплення теоретичних знань і розвиток навичок прийняття рішень у складних та небезпечних ситуаціях.

Навчальна дисципліна також надає можливість здобувачам ознайомитися з останніми інноваціями в галузі піротехнічного забезпечення, аналізувати і впроваджувати нові підходи та технології, спрямовані на підвищення ефективності та безпеки піротехнічних робіт. Після завершення курсу здобувачі будуть здатні ефективно застосовувати отримані знання та навички на практиці, виконуючи свої професійні обов'язки в умовах високих ризиків, забезпечуючи безпеку та захист під час проведення піротехнічних робіт.

Навчальну дисципліну «Управління діяльністю піротехнічних підрозділів» віднесено до циклу професійної (обов’язкової) підготовки.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є процеси прийняття управлінських рішень при виконанні завдань за призначенням в умовах надзвичайних ситуацій мирного та воєнного часу силами і засобами піротехнічних підрозділів ДСНС України.

Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців необхідного в їхній подальшій професійній діяльності рівня знань про принципи та методи прийняття обґрунтованих управлінських рішень для вирішення типових задач щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій мирного та воєнного часу силами і засобами піротехнічних підрозділів ДСНС України.

Навчальну дисципліну «Ефективність зарядів руйнування» віднесено до циклу професійної (обов’язкової) підготовки.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є теорія механічної дії вибуху, яка розглядає процеси, що виникають у вибуховій речовині в момент вибуху, дію вибуху на перешкоди та навколишнє середовище, а також ефективність зарядів руйнування та різноманітних боєприпасів.

Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у наданні здобувачам вищої освіти знань про основні положення теорії дії вибуху; навчанні здобувачів визначати масу та ефективність зарядів руйнування, будувати картину руйнування; формуванні вмінь організовувати вибухові та піротехнічні роботи; розвивати у здобувачів організаторські та управлінські здібності, вольові якості та впевненість у собі при проведенні вибухових робіт,  розмінуванні місцевості та знешкодженні вибухонебезпечних предметів. Навчальна дисципліна забезпечує формування вмінь та знань, визначених освітньо-кваліфікаційною характеристикою, за сукупністю та рівнями їхньої сформованості, необхідними для вирішення професійних завдань.

Навчальну дисципліну «Теорія моделювання вибуху» віднесено до циклу професійної (обов’язкової) підготовки.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є фізика вибуху, яка розглядає дію вибухових речовин та ударної хвилі в різних станах середовища, а також вплив детонації вибухових речовин на середовища та системи.

Метою вивчення навчальної дисципліни є визначення параметрів вибухового перетворення у різних середовищах, зокрема, детонаційної та повітряної ударної хвилі, сейсмічної хвилі, а також параметрів кумулятивного струменя, детонації та чутливості вибухових речовин до зовнішніх дій при виконанні дій за призначенням щодо ліквідації надзвичайних ситуацій шляхом проведення вибухових робіт піротехнічними підрозділами; використання методів теоретичного вивчення підводного вибуху, для проведення підводних вибухових робіт; виконанні заходів щодо локалізації дії осколків (уламків) на об’єкти, що знаходяться в безпосередній близькості від місця проведення вибухових робіт; будування картини вибуху при підготовці документації щодо виконання вибухових робіт в різних умовах.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Охорона праці у сфері професійної діяльності» сприяють розвитку професійного мислення здобувачів вищої освіти, надають можливість майбутньому фахівцю ознайомитись з нормативно-правовими документами в галузі охорони праці, що дозволить враховувати необхідність забезпечення безпечних умов праці та заходи захисту працівників ДСНС в умовах надзвичайних ситуацій.

Викладення дисципліни «Охорона праці у сфері професійної діяльності» полягає у наданні здобувачам вищої освіти усвідомлення відповідальності за особисту та колективну безпеку та здатностей для її оцінки і забезпечення на робочих місцях і у підрозділах під час майбутньої професійної діяльності на первинній посаді, а також формування та набуття компетентностей, знань, умінь та навичок, необхідних для здійснення їх професійної діяльності з урахуванням ризику виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій (аварій, пожеж тощо), які можуть привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарської діяльності.

Відмінною особливістю курсу є надання розуміння проблем безпеки діяльності людини у різних сферах та шляхів їх вирішення, що забезпечує надійну основу для швидкої адаптації на першому робочому місті при працевлаштуванні.

         Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Теорія систем та системного аналізу» сприяють застосовуванню на практиці основних положень теорії систем та системного аналізу, розвиненню системного мислення та усвідомлення про необхідність застосування системного підходу до завдань управління та прийняття рішень, до дослідження складних явищ і процесів у соціально-економічних системах з метою зниження антропогенного впливу на природне середовище й забезпечення безпеки особистості та суспільства, розробці оптимальних рішень щодо підвищення рівня безпеки об'єкта.

        Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння системним мисленням, методами системного аналізу, методами моделювання систем методами з метою використання цих процедур здобувачами вищої освіти для вирішення завдань, які виникають перед ними в процесі формування та прийняття управлінських рішень в сфері цивільної безпеки.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Теорія прийняття управлінських рішень» необхідні для прийняття здобувачами оптимальних управлінських рішень в їх подальшій професійній діяльності. Знання основних категорій науки управління, різних підходів, що набуті в практиці управління натепер, дають змогу скористатися ними та більш свідомо приймати рішення в вирішенні завдань цивільного захисту в конкретній ситуації. Застосовують для практичної діяльності керівників усіх рівнів управління у виконанні завдань органами та підрозділами системи цивільного захисту.

  Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння принципами, методами, функціями , в цілому, технологією управління на кожному етапі прийняття рішень та етапах життєвого циклу організацій (органів та підрозділів системи цивільного захисту).

  Мета викладання дисципліни: формування у майбутніх фахівців з базовою вищою освітою необхідного в їхній подальшій професійній діяльності рівня знань та умінь з питань організації та управління підрозділами або окремими підлеглими виконавцями, спрямованого на виконання покладених на них завдань, уміння правильно планувати, організовувати, мотивувати та контролювати хід виконання завдань, дотримуватись принципів та правильно застосовувати методи до своїх підлеглих, засвоєння основних принципів організації управлінської діяльності.

Вивчення навчальної дисципліни «Організація досліджень у сфері професійної діяльності» (далі – ОДПД) передбачає розкриття таких проблемних питань сьогодення, як:

 -різнобічні підходи до тлумачення термінів «дослідження» та «організація»;

 -ув’язання предмету навчальної дисципліни з видами пізнавальних завдань;

 -сутність та співвідношення категорій «дослідження» та «наукове дослідження», а також споріднених категорій «пізнання» та «наукове пізнання»;

 -проблематика достовірності результатів дослідження, формування у здобувачів вищої освіти власного відношення до істинності та об’єктивності отриманих ними знань;

 -визначення принципових засад проведення здобувачами вищої освіти власних досліджень;

-тлумачення методології як складної категорії наукового пізнання, аналіз питання щодо застосування методологічних принципів у власній пошуковій роботі;

 -особливості застосування понять і категорій у дослідній діяльності;

 -неоднозначність підходів до градуювання наукових методів, виокремлення методів, які доцільно застосовувати у власній пошуковій роботі;

-співвідношення науково-технічного прогресу та науково-технічної революції, а також обґрунтування положення щодо застосування новітніх досягнень НТР у процесі проведення власного дослідження;

 -групування соціальних аспектів науково-технічної революції, віднаходження тих аспектів, які прямо стосуються соціально-трудових відносин та охорони праці;

 -можливість та особливості застосування інноваційного ресурсу у проведенні пошукової роботи;

 -градуювання цілей сталого розвитку та можливість їхнього застосування у процесі проведення власного дослідження;

 -сучасні підходи до формування та розвитку науково-технічного знання, а також обґрунтування положення щодо застосування такого знання у процесі проведення власного дослідження;

 -градуювання експериментів та можливість застосування експериментальних досліджень у власній пошуковій роботі;

 -можливість та особливість застосування отриманих знань у процесі підготовки кваліфікаційної роботи.