Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Психологічний спецпрактикум по роботі з персоналом» сприяють розвитку професійного мислення в здобувачів вищої освіти.

Даний курс передбачає вивчення організації роботи психологів під час забезпечення службової діяльності персоналу аварійно-рятувальних підрозділів, особливостей роботи психолога в екстремальних ситуаціях, надання невідкладної психологічної допомоги тим, хто її потребує, аналіз психологічних наслідків діяльності персоналу під час виконання професійних обов’язків в умовах ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного, техногенного та соціального походження, формування вмінь надання психологічної допомоги в гострий період розвитку травми після надзвичайної ситуації та здійснення психологічного супроводження професійної діяльності.

Основний результат, якого мають досягти здобувачі вищої освіти у ході вивчення навчальної дисципліни, є формування умінь з реалізації психологічного забезпечення службової діяльності персоналу аварійно-рятувальних служб. З метою активізації самостійної роботи програма містить семінарсько-практичні заняття, а також перелік завдань для самостійної роботи. Для підсумкового контролю програмою курсу передбачено проведення екзамену.

Модуль "Емоційно-вольва сфера" є частиною великого курсу "Загальна психологія" і  передбачає вивчення емоційної складової психіки людини (види, властивості , прояви, порушення та їх корекція), а також підходів до її аналізу в психологічній науці. Також модуль включає роботу з вольовою сферою та довільною поведінкою людини. Передбачається також аналіз різних точок зору на це питання.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Організаційна психологія» дозволяють здобувачам вищої освіти отримати знання особливостей поведінки людей і груп в організаціях, механізмів які регулюють поведінку, впровадження змін в організаційну середу, з метою підвищення ефективності праці персоналу, критично осмислювати основні теорій, принципи, методи дисципліни, здійснювати психологічний аналіз професійної діяльності, сформувати системи наукових понять і науково впорядкованих базових уявлень про всі суттєві аспекти функціонування організації, формують системний науковий світогляд, уміння креативно мислити, формулювати висновки і розробляти рекомендації щодо поліпшення діяльності організацій.

Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння знаннями з вирішення психологічних проблем в організаційно - управлінській сфері підрозділів ДСНС України, підприємств, організацій, установ різних форм власності, з формування управлінського мислення, заснованого на розумінні суті і основних закономірностей психології управління та психологічних основ функціонування організації в діяльності сучасних підприємств, визначення психологічних засобів оптимізації управління організацією, психологічних методів прийняття у співробітниками цінностей і цілей організації, особливостей формування групи і команди для виконання спільної діяльності, психологічної підтримки нововведення в організації.

Відмінною особливістю даної дисципліни є те, що вона на основі наукового аналізу поведінки індивідів, груп, організацій надає можливість зрозуміти, передбачити і вдосконалити індивідуальне виконання поставлених завдань і функціонування організації в цілому з урахуванням впливу зовнішнього середовища.

Психологія пізнавальних процесів - частина великого курсу "Загальна психологія", яка присвячена вивченню когнітивних процесів людини, а саме уваги, відчуття, сприймання, пам'яті, мислення та мовлення і уяви. Вивчення цієї частини ЗП дозволить студентам розкрити закономірності отримання та переробки інформації людиною, особливості зосередження на об'єктах, відчуття окремих властивостей предметів та явищ а також сприймання цілісних об'єктів, запам'ятовування, збереження, відтворення та забування інформації, мисленнєвої обробки матеріалу з використанням мовленнєвих структур та створення нових об'єктів, а також утворення образів та уявлень на основі досвіду людини.

Метою викладання навчальної дисципліни "Загальна психологія"  є теоретичне та практичне вивчення базових понять психологічної науки, серед яких є і поняття свідомості, самосвідомості, несвідомого та діяльності.

Це один з модулів великого курсу "Загальна психологія", який присвячений з'ясуванню питань витоків психіки живих істот тиа її змін в процесі еволюціїї, особливостей психічного відображення та його рівнів;  природи людської свідомості як рівня відображення людиною дійсності, її основних ознак і психологічних характеритик; поняття несвідомого, його проявів та класів.  Крім того, у цій частині курсу буде розглянуто поняття діяльності, її атрибутів та функцій, структури та основних видів.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Рятувальна та загальна фізична підготовка (розділ - Рятувальна підготовка)» дозволяють виконувати обов’язки пожежного-рятувальника під час несення служби, під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у відповідності до вимог керівних документів, а також з урахуванням гендерного аспекту та питань гендерної рівності.

Даний курс передбачає формування у майбутнього фахівця чітких знань і вмінь щодо виконання посадових інструкцій пожежного-рятувальника, з врахуванням:

- вимог нормативно-правових документів щодо організації та діяльності пожежно-рятувальних підрозділів;

- призначення, принципів будови, тактико-технічних характеристик та правил експлуатації спеціального спорядження;

- правил безпеки праці під час проведення всіх видів робіт.

Відмінною особливістю даного курсу є те, що всі практичні заняття проводяться з використанням матеріально-технічної бази кафедри та НПРЧ НУЦЗ України, що дозволяє максимально приблизити до реальних умов відпрацювання питань, які виносяться на заняття.

Знання, отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Вікова та геронтопсихологія» сприяють розвитку професійного мислення у здобувачів вищої освіти. Актуальність даного курсу визначається необхідністю врахування в професійній діяльності вікової специфіки психічного розвитку людини. Тому ознайомлення здобувачів вищої освіти з науковими підходами до проблеми психічного розвитку в різних школах і напрямах (вітчизняних і зарубіжних), віковими особливостями психічних процесів, провідними чинниками розвитку особистості, факторами, закономірностями та механізмами психічного розвитку, що обумовлюють і пояснюють вікові психологічні зміни в онтогенезі в цілому і на різних його етапах є важливим елементом в системі професійної підготовки психологів.

Відмінною особливістю даного курсу є те, що всі питання розглядаються не лише теоретично, а й практично у вигляді розв’язування психологічних задач.


Експериментальна психологія є однією із найцікавіших і водночас найскладніших для розуміння галузей психологічної науки. Володіння нормативами експериментальної психології забезпечує здобувачу вищої освіти орієнтування у методології та методах вивчення особистості.

Вивчення особливостей застосування експериментального та інших методів в психології є важливим компонентом професійної підготовки психолога, що допомагає йому дослідити не тільки ті чи інші психічні явища, а й причини їх виникнення, науково обґрунтовано прогнозувати прояви певних психічних закономірностей. Саме тому курс «Експериментальна психологія» є одним із базових у підготовці психологів.

Основний результат, якого мають досягти здобувачі вищої освіти у ході вивчення навчальної дисципліни, є закладання засад психологічної культури їх професійного мислення щодо підготовки та проведення експериментального та прикладного практичного дослідження. З метою активізації самостійної роботи програма містить семінарсько-практичні заняття, а також перелік завдань для самостійної роботи. Для підсумкового контролю програмою курсу передбачено проведення екзамену.

Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Математичні методи в психології» сприяють розвитку професійного мислення в здобувачів вищої освіти. Застосовують для опрацювання даних отриманих психодіагностичними методами та для встановлення кількісних залежностей між досліджуваними явищами. Вони допомагають оцінити результати дослідження, підвищують надійність висновків, дають підстави для теоретичних узагальнень.

Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння статистичними процедурами обробки емпіричних даних та способами їх застосування з метою використання цих процедур психологами для вирішення статистичних завдань, які виникають спочатку в рамках виконання ними курсових і кваліфікаційних робіт, а потім і в процесі проведення власних наукових та науково-практичних психологічних досліджень.

Відмінною особливістю даного курсу є те, що всі розглянуті алгоритми розрахунків застосування статистичних критеріїв супроводжуються відео-оглядом відповідних процедур у програмі статистичної обробки інформації SPSS Statistics 23.0 безпосередньо під час заняття завдяки використанню технології QR-коду.